reklama

Návšteva Den Haagu

Vrámci mojej návštevy kamarátov v Holandsku som strávila jedno popoludnie v Den Haagu. V Haagu som už raz bola, ale len na skok a teraz mi tam Majo ukázal trochu centrum a zašli sme do super reštaurácie, Los Argentinos, lebo argentínske mäso je vraj jedno z najlepších, tak som ho chcela ochutnať a dala som si dobrý 220 gramový medium stejk. Zvonku upečený, zvnútra mierne krvavý. Mnam. Majo sa zo mňa celý večer smial, lebo som celý čas hovorila, ako dobre som sa najedla :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prešli sme sa trocha Haagom, je to fakt pekné mestečko, plné mladých ľudí a ľudí v oblekoch, nakoniec je to mesto svetovej spravodlivosti, takže tam žije veľa úradníkov. Podvečer po práci si sedeli na lavičkách a jedli svoje bagety, turisti (a ja) sme prichádzali z Den Haag Centraal - Hlavnej stanice a počasie bolo super: slnečno, no nie veľmi teplo. Ako povedal Majo: ‘V Holandsku nie sú ročné obdobia, tu je vždy takto, ja viem že je zima len podľa toho, že nie sú listy na stromoch.’ :D To naozaj veľmi dobre vystihol holandskú klímu!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďsme sa už najedli a vypili jedno pivko, Majo spomenul, že v meste je nejaký pivný festival, či sa nejdeme pozrieť. Hovorím, jasne, prečo nie. No na naše prekvapenie sa tento festival konal v kostole! Holandsko, žiadny rešpekt, žiadne konvencie, všetko je otvorené a predsudky tu naozaj neexistujú. Do kostola viedol veľký červený koberec, pri vchode stáli 2 bodyguardi (alebo čo to boli) v oblekoch a vo vnútri bolo hore vidno veľké farebné vitráže ako v Dóme sv.Alžbety v Košiciach s nejakou ikonou visiacou zo stropu a hneďpod ňou bol veľký plagát: Pivný festival

. No, definitívne nové rozšírenie obzorov pre mňa! Mohli sme si kúpiť vstup za 11 eur, v ktorom boli zahrnuté 2 malé pivá (v Holandsku sa pijú malé pivá) a samozrejme obhliadka celého ‘kostola’. Rozumej - stánkov s pivom. Kupovali sa vlastne žetóny a tie sme si potom mohli vymeniť za ochutnávku rôznych pív. Poznamenala som, že veďkeďtento kostol prejdeme, tak už z neho nebudeme vedieť výjsť. :D Majo povedal, že evidentne To bol zámer:). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Keďsme sa už vraciali na stanicu bola tma a naskytol sa mi jeden z najkrajších pohľadov: Keďje tma, Námestie Pleinžije ľuďmi v kaviarňach a baroch, všade sú žlté, červené a biele svetlá, vyzerá to strašne cozy

, ľudí ohrievajú ohrievače, každý pije pivko a námestie je krásne upravené, veľké, a vo väčšom, krajšom a upgradnutom vydaní mi pripomína Námestie Leidseplein v Amsterdame. Nad týmto živým centrom sa potom týčia mrakodrapy a moderné výškové budovy ako symbol, že aj napriek tejto konviviálnej atmosfére sa v Haagu rozhoduje o vážnych veciach a keďzas príde pracovný deň, mesto opäť ovládnu profesionáli. Z môjho pohľadu –cozy a professional

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 - ideálne spojenie :)

Plein, Den Haag
Plein, Den Haag 
Zuzana Rožeková

Zuzana Rožeková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zuzka Bluzka Bass Archibald Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu